Μενού Ροή
ΥΠΕΝ: Έγκριση της ΑΕΠΟ για την επένδυση της νάφθας της Motor Oil

Το ΥΠΕΝ έδωσε έγκριση για την τροποποιημένη ΑΕΠΟ για τη λειτουργία του νέου συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας στα διυλιστήρια της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους, η κατασκευή του οποίου ολοκληρώθηκε πρόσφατα.

Η νέα μεγάλη επένδυση εντάσσεται στο κολοσσιαίο στρατηγικό επενδυτικό πρόγραμμα του Ομίλου, συνολικού ύψους 4 δισ. ευρώ έως το 2030 –το μεγαλύτερο επενδυτικό πλάνο ενεργειακής μετάβασης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη– με βασικούς πυλώνες αφενός την ενεργειακή μετάβαση (ΑΠΕ, πετροχημικά προϊόντα, φυσικό αέριο, βιοκαύσιμα, υδρογόνο και απανθρακοποίηση), αφετέρου την ενίσχυση των υποδομών και της ανθεκτικότητάς του διυλιστηρίου (συντήρηση των εγκαταστάσεων, βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας με έμφαση στα logistics, ψηφιοποίηση, αποδοτικότητα και έργα που ενισχύουν την ασφάλεια των υποδομών και των εργαζομένων).

Σύμφωνα με τη Goldman Sachs, η Motor Oil διαθέτει από τα πιο προηγμένα τεχνολογικά, σύνθετα και ευέλικτα ως προς την παραγωγική διαδικασία προϊόντων διυλιστήρια, με ένα ποσοστό κοντά στο 70% της πρώτης ύλης της να αφορά βαρύ αργό πετρέλαιο, και με το νέο εργοστασιακό συγκρότημα αναμορφωτή νάφθας να προσφέρει περαιτέρω ώθηση στις αναπτυξιακές προοπτικές του ομίλου.

Το νέο συγκρότημα θα αποτελείται συνολικά από τρεις μονάδες:

  1. Μία μονάδα υδρογονοαποθείωσης νάφθας, δυναμικότητας 909.262 ΜΤ/έτος
  2. Μία μονάδα καταλυτικής αναμόρφωσης νάφθας, δυναμικότητας 487.065 ΜΤ/έτος
  3. Μία μονάδα ισομερισμού ελαφριάς νάφθας, δυναμικότητας 325.408 ΜΤ/έτος

Για την εξυπηρέτηση της λειτουργίας του νέου συγκροτήματος προβλέπεται ότι θα εγκατασταθούν ως βοηθητικές μονάδες μία κυψέλη πύργου ψύξης νερού που θα προστεθεί στο υπάρχον σύστημα πύργου ψύξης του διυλιστηρίου και δύο μονάδες αζώτου με αποθηκευτικό σύστημα εξαέρωσης υγρού αζώτου.

Στην ΑΕΠΟ τίθενται επίσης αυστηρές προδιαγραφές ως προς τις εκπομπές ρύπων (διοξειδίου του θείου – SO2, και οξειδίων του αζώτου - ΝΟΧ), ενώ για τα απαέρια του αναγεννητή της μονάδας προβλέπεται να οδηγούνται στην ατμόσφαιρα μετά τη διέλευσή τους από πλυντρίδα καυστικής σόδας. Τα παραγόμενα υγρά απόβλητα θα κατευθύνονται στο σύστημα επεξεργασίας υγρών αποβλήτων του διυλιστηρίου. Τα απαέρια της μονάδας καταλυτικής αναμόρφωσης νάφθας θα οδηγούνται στην ατμόσφαιρα μετά την επεξεργασία τους στο σύστημα επεξεργασίας απαερίων αναγέννησης. Επίσης, προβλέπεται βελτιστοποίηση της χρήσης χλωριωμένων προσθέτων κατά την αναγέννηση του καταλύτη, ενώ θα διενεργούνται ανά εξάμηνο μετρήσεις διοξινών.

Αξίζει να επισημανθεί ότι και τα δύο διυλιστήρια της χώρας (Μotor Oil και ΕΛΠΕ) εδώ και πολλούς μήνες έχουν υποκαταστήσει το φυσικό αέριο με νάφθα και άλλα παραπροϊόντα παραγωγής τους, μειώνοντας συνολικά την κατανάλωσή τους σε φυσικό αέριο κατά 95%.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας