Μενού Ροή
exxon-mobil
Exxon: Σε διαπραγματεύσεις για πώληση του 82,89% της γαλλικής Esso SAF έναντι 400 εκατ. ευρώ

Η Exxon Mobil βρίσκεται σε προχωρημένες συνομιλίες για την πώληση ολόκληρου του 82,89% του μεριδίου της στη γαλλική θυγατρική Esso SAF στη North Atlantic France SAS, έναντι ποσού που εκτιμάται περίπου στα 400 εκατομμύρια ευρώ (350 εκατ. δολάρια). Η συμφωνία περιλαμβάνει και το διυλιστήριο Gravenchon στη Νορμανδία, ένα από τα έξι ενεργά διυλιστήρια πετρελαίου στη Γαλλία.

Αν ολοκληρωθεί η συμφωνία, η οποία αναμένεται να κλείσει το τελευταίο τρίμηνο του 2025 υπό την αίρεση ρυθμιστικών εγκρίσεων και εξασφάλισης χρηματοδότησης, θα σηματοδοτήσει ένα ακόμη σημαντικό βήμα αποχώρησης του αμερικανικού ενεργειακού κολοσσού από τη γαλλική και ευρύτερη ευρωπαϊκή αγορά. Πέρυσι, η Exxon είχε ήδη ανακοινώσει το κλείσιμο μέρους των πετροχημικών δραστηριοτήτων της στη χώρα.

Η εταιρεία, σε ανακοίνωσή της την Τετάρτη, δήλωσε ότι η τελική τιμή εξαγοράς θα καθοριστεί από ποικίλους παράγοντες, λαμβάνοντας υπόψη και το σημαντικό ποσό μετρητών που διατηρεί στον ισολογισμό της η Esso SAF. Παρότι θα αποχωρήσει από βασικές βιομηχανικές μονάδες, η Exxon θα διατηρήσει παρουσία στη χώρα μέσω ενός κέντρου μάρκετινγκ και εμπορίας, ενώ το εμπορικό σήμα Esso θα συνεχίσει να εμφανίζεται σε περίπου 750 πρατήρια καυσίμων.

Η συμφωνία εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο στρατηγικών αποεπενδύσεων της Exxon στην Ευρώπη, που αποκαλύπτουν τις δυσκολίες διατήρησης της βιομηχανικής παραγωγής σε ένα μεταβαλλόμενο ενεργειακό τοπίο. Οι ενεργοβόρες βιομηχανίες αντιμετωπίζουν πιέσεις από αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς και σφοδρό διεθνή ανταγωνισμό, γεγονός που οδηγεί πολλές εταιρείες στην επανεξέταση της στρατηγικής τους.

Για τη North Atlantic, η οποία εδρεύει στον Καναδά και διατηρεί δραστηριότητα στη λιανική και χονδρική αγορά καυσίμων, η εξαγορά αυτή σηματοδοτεί την εξέλιξή της σε υπερατλαντικό παίκτη. Σύμφωνα με την εταιρεία, σχεδιάζεται η μετατροπή του Gravenchon σε έναν κόμβο πράσινης ενέργειας, αξιοποιώντας την υπάρχουσα υποδομή για την παραγωγή καυσίμων χαμηλών εκπομπών και ανανεώσιμης ενέργειας. Η Exxon θα συνεχίσει να είναι ο βασικός προμηθευτής αργού για το διυλιστήριο.

Η απόσυρση της Exxon από τη Γαλλία έρχεται να προστεθεί σε άλλες πρόσφατες κινήσεις της, όπως η περσινή πώληση του διυλιστηρίου Fos σε κοινοπραξία με συμμετοχή του ομίλου Trafigura, καθώς και οι προσπάθειες πώλησης του μεριδίου της στο Miro, το μεγαλύτερο συγκρότημα επεξεργασίας πετρελαίου της Γερμανίας. Η εταιρεία έχει επίσης ανακοινώσει το επικείμενο κλείσιμο του γραφείου της στο Ηνωμένο Βασίλειο μέχρι το 2026.

Η νέα στρατηγική της Exxon εστιάζει σε περιοχές με υψηλότερες αποδόσεις και λιγότερα λειτουργικά εμπόδια, διατηρώντας σημαντική παρουσία σε κομβικές εγκαταστάσεις στην Αμβέρσα, το Ρότερνταμ και το Fawley – το μεγαλύτερο διυλιστήριο του Ηνωμένου Βασιλείου.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας