Μενού Ροή
Motor Oil: Στο β εξάμηνο η λειτουργία της Θερμοηλεκτρικής Κομοτηνής

Με συγκρατημένη αισιοδοξία ατενίζει το υπόλοιπο της χρονιάς η Motor Oil εκτιμώντας ότι τόσο η συγκυρία στην αγορά καυσίμων, τα περιθώρια διύλισης, η απόδοση των αποζημιώσεων  για την περσινή πυρκαγιά στις εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου, αλλά και η ενεργοποίηση της Θερμοηλεκτρικής Κομοτηνής θα δώσουν ώθηση στην οικονομική της πορεία.

Συγκεκριμένα με βάση όσα ανέφερε μιλώντας στους αναλυτές με αφορμή τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2025, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Motor Oil, Πέτρος Τζαννετάκης επανέλαβε ότι η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας της νέας θερμοηλεκτρικής μονάδας στην Κομοτηνή τοποθετείται εντός του β΄ εξαμήνου του 2025.

Υπενθυμίζεται ότι η μονάδα φυσικού αερίου, όπως αναφέρει η ΜΟΗ, είναι η πλέον αποδοτική και σύγχρονη στη χώρα και αποτελεί “καρπό” της συνεργασίας της Motor Oil με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Οι επενδύσεις

Σε σχέση με άλλες επενδύσεις που προωθούνται για το 2025 συνολικές ο κ. Τζαννετάκης έκανε λόγο για κεφάλαια ύψους 500 εκατ. ευρώ. Αυτά θα κατανεμηθούν κατά 40% στο διυλιστήριο, 44% στον ενεργειακό τομέα, 11% στα καύσιμα   και 5% σε λοιπές δραστηριότητες. 

Να σημειωθεί ότι με βάση την ενημέρωση υπάρχει μια σχετική αναπροσαρμογή του αρχικού πλάνου των 560 εκατ. ευρώ, καθώς καθυστερεί κατά έναν χρόνο η ολοκλήρωση των φωτοβολταϊκών πάρκων της UNAGI (στην οποία η Motor Oil Renewable Energy – MORE – κατέχει το 75%). Όπως διευκρίνισε ο κ. Τζαννετάκης, δεν πρόκειται για ακύρωση επενδύσεων, αλλά για μετάθεση στο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.

Η ηλεκτρική ενέργεια

Αναφορικά με τα όσα έχουν γίνει γνωστά για ενδεχόμενο συνεργασιών στον κλάδο της λιανικής ηλεκτρικής ενέργειας ο κ. Τζαννετάκης είπε ότι δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο. Σημειώνεται ότι με βάση όσα είναι γνωστά υπάρχει μια συζήτηση μεταξυ  NRG και Ήρων.

Σε σχέση με την πράσινη παραγωγή, το πρώτο τρίμηνο του 2025, εξαιτίας των δυσμενών ανεμολογικών συνθηκών, η παραγωγή της MORE διαμορφώθηκε στις 400.399 MWh, έναντι 475.984 MWh το προηγούμενο τρίμηνο και 522.739 MWh την αντίστοιχη περσινή περίοδο, με την ίδια  σταθερή εγκατεστημένη ισχύ των 839 MW. Αντίστοιχη πτώση κατέγραψε και η NRG, με μείωση του μεριδίου αγοράς στην αγορά προμήθειας στο 4,4%, από 5,5% το 2024.

Η διύλιση

Σε σχέση με τα περιθώρια διύλισης, όπως είπε ο κ. Τζαννετάκης η κατάσταση σταδιακά εξομαλύνεται, ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται ενίσχυση της ζήτησης κάτι που θα αποτυπωθεί και στην οικονομική πορεία.

Μάλιστα, όπως επισημάνθηκε, στο πρώτο τρίμηνο η κατανάλωση αεροπορικού καυσίμου αυξήθηκε κατά 8,5% σε ετήσια βάση, ενώ το ντίζελ θέρμανσης κατέγραψε εντυπωσιακή άνοδο κατά 15,9%, λόγω του πιο ψυχρού χειμώνα.  

 Αποζημιώσεις   

Σε σχέση με την πορεία των αποζημιώσεων από την πυρκαγιά στο διυλιστήριο της Motor Oil στα τέλη Σεπτεμβρίου 2024  η διοίκηση ανέφερε ότι μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2025 θα έχουν καταβληθεί αποζημιώσεις συνολικού ύψους 112 εκατ. ευρώ (120 εκατ. δολάρια), εκ των οποίων τα 99 εκατ. αφορούν απώλειες κερδών λόγω διακοπής λειτουργίας και τα 13 εκατ. αποζημιώσεις για υλικές ζημιές.  

Όπως σημείωσε ο κ. Τζαννετάκης, νέες αποζημιώσεις αναμένονται να εγκριθούν στο τέλος Ιουνίου και ακολούθως στα τέλη Σεπτεμβρίου, βάσει της τακτικής διαδικασίας που ακολουθείται από τις ασφαλιστικές εταιρείες.  

Αναφορικά με τις συζητήσεις για πιθανή σύμπραξη ή συμφωνία με την ΗΡΩΝ, ο κ. Τζαννετάκης υπογράμμισε πως δεν υπάρχει προς το παρόν καμία νεότερη εξέλιξη.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας