Μενού Ροή
giorgos logothetis
Ελληνικών συμφερόντων εταιρεία δημιουργεί υποδομή LNG για ανεφοδιασμό πλοίων στις ΗΠΑ, διαθέτει φωτοβολταικά και διαχειρίζεται 70 ξενοδοχεία στην Ελλάδα

Φτιάχνει την πρώτη υποδομή LNG για ανεφοδιασμό πλοίων στον Κόλπο της Αμερικής, ενώ συζητά με ναυτιλιακές ελληνικών συμφερόντων για συνεργασία. Ο όμιλος Libra Group υπό τον Γιώργο Λογοθέτη μεγαλώνει συνεχώς δραστηριοποιούμενος μεταξύ άλλων και στη ναυπήγηση πλοίων στη Φλόριντα, μέσω της θυγατρικής του Americraft Marine. Παράλληλα, βλέπει ότι το νέο γεωπολιτικό τοπίο δημιουργεί σημαντικές ευκαιρίες για συνέργειες και συνεργασίες με ελληνικά ναυπηγεία, όπως για παράδειγμα με αυτά της Onex, στη Σύρο και την Ελευσίνα.

Στην Ελλάδα, σήμερα ο όμιλος Libra δραστηριοποιείται, μεταξύ άλλων, με τη θυγατρική του Aria Hotels, που κατέχει ή και διαχειρίζεται 70 ξενοδοχεία στη χώρα. Στην Ελλάδα επίσης βρίσκεται η θυγατρική του EuroEnergy, με αιολικά και φωτοβολταϊκά έργα σε λειτουργία, αξίας περίπου 100 εκατ. ευρώ, ένα χαρτοφυλάκιο υπό ανάπτυξη έργων περίπου 100 μεγαβάτ, ενώ από το 2013 η EuroEnergy έχει πραγματοποιήσει συναλλαγές ύψους σχεδόν 1 δισ. δολαρίων στην Ελλάδα.

Ο όμιλος Libra Group κατέχει επίσης το 50% της Coco-Mat – μόνο της επιχείρησης προϊόντων ύπνου, όχι της ξενοδοχειακής. Άλλη θυγατρική του είναι η Sparta Properties, που διαθέτει περιουσιακά στοιχεία σε 6 χώρες. Στην Ελλάδα κατέχει 10 εμπορικά και οικιστικά ακίνητα, ένα εκ των οποίων είναι το ξενοδοχείο Santorini Grace. Η συνολική αξία των ακινήτων της Sparta Properties στην Ελλάδα ανέρχεται στα 100 εκατ. ευρώ. Επιπλέον στην Αθήνα εδρεύει και η Lomarlabs, θυγατρική εταιρεία καινοτομίας της Lomar Shipping.

Το LNG bunkering hub στο Τέξας

Πρόσφατα, η Seapath, θυγατρική του Libra Group της οποίας Executive Chairman είναι ο Γιώργος Λογοθέτης, ανακοίνωσε ότι έλαβε τις τελικές άδειες για τη κατασκευή της πρώτης αποκλειστικής μονάδας παραγωγής και αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου για τον ανεφοδιασμό πλοίων στον Κόλπο των ΗΠΑ.

Η βιομηχανική ζώνη που έχει επιλέγει για την εγκατάσταση βρίσκεται σε μια στρατηγική τοποθεσία στη πόλη του Τέξας. Είναι κοντά σε τρία σημαντικά λιμάνια: Τόσο στο ομώνυμο που συγκαταλέγεται στους 15 κορυφαίους αμερικανικούς λιμένες, όσο και στο Χιούστον, το μεγαλύτερο σε εμπορευματική κίνηση στις ΗΠΑ, αλλά και κοντά στο Γκάλβεστον, το τέταρτο μεγαλύτερο λιμάνι κρουαζιέρας στην Αμερική.

Το πλεονέκτημα της περιοχής είναι ότι γειτνιάζει με αυτήν της Καραϊβικής, βασικό προορισμό για τα κρουαζιερόπλοια, όπου η χρήση LNG ως καύσιμο αποτελεί εδώ και χρόνια κυρίαρχη τάση στα νεότευκτα πλοία της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Τα στατιστικά δείχνουν ότι τα πλοία που χρησιμοποιούν LNG εκπέμπουν 25%-30% λιγότερο CO2 από αυτά που κινούνται με συμβατικά καύσιμα. Και στα τέλη της φετινής χρονιάς εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν διεθνώς τα 1.000 σε αριθμό, έναντι μόλις 21 το 2010

Σε επίπεδο πολιτικής συγκυρίας, η επένδυση του ομίλου Libra που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2027 έρχεται σε μια στιγμή όπου η διακυβέρνηση Τραμπ, επιδιώκει να επεκτείνει τις εξαγωγές του συγκεκριμένου commodity, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο πλοίων στα αμερικανικά λιμάνια και τις πέριξ αυτών θαλάσσιες περιοχές, χωρίς να απαιτούνται ειδικές άδειες. Τα παραπάνω είναι μερικά από τα δεδομένα που επιδιώκει να κεφαλαιοποιήσει το έργο, του οποίου η πρώτη φάση αναμένεται να κινητοποιήσει κεφάλαια 300 εκατ. δολαρίων.

Συμβόλαιο 20ετίας

Σαν συνολική επένδυση περιλαμβάνει τρεις φάσεις και εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει το 1 δισ δολάρια, γι’ αυτό και οι πληροφορίες φέρουν τη Seapath να συζητά για να κλείσει συμβόλαιο 20ετίας με ένα μεγάλο offtaker, που ανήκει στους oil majors, προκειμένου να χρηματοδοτήσει το όλο project. 

Ενδεικτική του μεγέθους του εγχειρήματος είναι ότι η παραγωγή της πρώτης φάσης θα κινείται στα 1.440 κυβικά μέτρα LNG την ημέρα, με στόχο να φτάσει τα 2.877 κυβικά σε πλήρη λειτουργία. Στο σύνολο του το έργο περιλαμβάνει και κατασκευή δεξαμενής αποθήκευσης χωρητικότητας 11.356 κυβικών μέτρων, ενώ η τροφοδοσία της εγκατάστασης με φυσικό αέριο θα γίνεται μέσω αγωγού.

Στη περίπτωση που δεν ευοδωθούν οι συζητήσεις με το συγκεκριμένο offtaker, η εναλλακτική για τον όμιλο Libra λέγεται ότι είναι να μπει στο σχήμα ο ιαπωνικός κολοσσός της Mitsui.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας