Μενού Ροή
Η Meta, η μητρική εταιρεία του Facebook, συζητά για την απόκτηση δύο ελληνικών startups

Σε προχωρημένες συζητήσεις για την ίδρυση ελληνικής θυγατρικής εταιρείας, κάτω από την ομπρέλα της οποίας θα μπορούν να μεταφερθούν προοπτικά διεθνείς δραστηριότητες που αυτή τη στιγμή υλοποιούνται από άλλες χώρες, αλλά και για την εξαγορά της ελληνικής εταιρείας προηγμένης ηχητικής τεχνολογίας Accusonus, βρίσκεται η μητρική εταιρεία της Facebook, Meta Platforms Inc., σύμφωνα με δημοσίευμα της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ.

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας, η Meta Platforms θα εξαγοράσει το 100% της Accusonus από τους ιδρυτές και μετόχους της, Αλέξανδρο Τσιλφίδη, Ηλία Κοκκίνη, και Μιχάλη Τζάννε, όπως και έτερο μέτοχό της, το κεφάλαιο επιχειρηματικών συμμετοχών Big Pi Ventures, συμφερόντων Μάρκου Βερέμη, σε αποτίμηση (enterprise value) που κινείται στην περιοχή μεταξύ 70 και 100 εκατ. ευρώ.

Οι υπογραφές έχει προγραμματιστεί να μπουν, εκτός απροόπτου, την ερχόμενη Παρασκευή και οι σχετικές ανακοινώσεις να γίνουν αρχές της επόμενης εβδομάδας.

Παράλληλα, ήδη από τον Σεπτέμβριο στελέχη της Meta Platforms ήρθαν σε επαφή με την ελληνική κυβέρνηση προκειμένου να αξιολογήσουν την προοπτική να ιδρύσουν εδώ θυγατρική και να μεταφέρουν σημαντικότατο αριθμό εργαζομένων τους από άλλες επικράτειες στην Ελλάδα.

Τις σχετικές συζητήσεις και τα ερωτήματα που είχε η ομάδα της αμερικανικής εταιρείας ανέλαβε να συντονίσει και να απαντήσει επιτελείο της κυβέρνησης υπό τη διεύθυνση του επικεφαλής του οικονομικού γραφείου του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, Αλέξη Πατέλη.

Οι συζητήσεις περιλάμβαναν αναλυτικές παρουσιάσεις τόσο του φορολογικού και εργατικού πλαισίου στην Ελλάδα όσο και της ασφαλιστικής κάλυψης και των παροχών και κινήτρων που έχουν ήδη νομοθετηθεί για να προσελκύσουν αλλοδαπούς εργαζομένους και εταιρείες να μετεγκατασταθούν και να εργάζονται εδώ.

Καθοριστικό ρόλο στις αποφάσεις της Meta Platforms διαδραμάτισε βεβαίως το γεγονός ότι η Ελλάδα κατάφερε την τελευταία διετία να προσελκύσει επενδύσεις από τεχνολογικούς κολοσσούς, όπως η Microsoft, η Amazon Web Services και η Digital Realty, που εξαγόρασε την ελληνική Lamda Helix, οι οποίες αναπτύσσουν data centers και υπηρεσίες cloud τελευταίας γενιάς στη χώρα μας, παρέχοντας την απαραίτητη υποδομή για να φιλοξενηθούν τμήματα της δραστηριότητας της μητρικής εταιρείας του Facebook

Και δεύτερο deal της Meta στην Ελλάδα

Η επόμενη μεγάλη συμφωνία εξαγοράς ελληνικής τεχνολογικής εταιρείας από τη Facebook, μετά την εξαγορά της Accusonus, αφορά την τεχνολογική εταιρεία Vimodji, που έχει αναπτύξει καινοτομικές εφαρμογές για τα βίντεο emoji με χρήση τεχνητής νοημοσύνης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Business Daily, η εγχώρια strart up εταιρία Vimodji βρίσκεται στο στόχαστρο της Meta, που έχει το Facebook, με τίμημα που αναμένεται να ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ.

Ο οικονομικός σύμβουλος του πρωθυπουργού Αλέξης Πατέλης έχει προαναγγείλει μέσω Twitter ότι θα υπάρξουν δύο μεγάλες εξαγορές από αμερικάνικες εταιρείες που αποτελεί ψήφος εμπιστοσύνης στην Ελλάδα και προπομπός επενδύσεων, με τους περισσότερους να έχουν στραμμένο το βλέμμα τους στον χώρο της τεχνολογίας.

Πηγές που βρίσκονται κοντά στις συζητήσεις αναφέρουν στο Business Daily, πως η Vimodji βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με την Meta, καθώς η τεχνολογία που διαθέτει η ελληνική startup των Βασίλη Καλλίτση και Ελευθερίας Μαμιδάκη ταιριάζει απόλυτα με τα σχέδια του τεχνολογικού κολοσσού για το Metaverse που θέλει να δημιουργήσει.

Όπως σημειώνουν, η πραγματική καινοτομία της Vimodji, που είναι το πρώτο βίντεο emoji στον κόσμο με ήχο, το οποίο χρησιμοποιεί τοπικό περιεχόμενο βασιζόμενο στο συναίσθημα, είναι η μηχανή συναισθηματικής νοημοσύνης (EI) που διαθέτει. Τα θεμέλια της Vimodji εδράζονται στο συναίσθημα και το ΕΙ (Emotional Intelligence -Συναισθηματική Νοημοσύνη), επιτρέποντας στους χρήστες να επικοινωνούν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους επιλέγοντας σύντομες σκηνές βίντεο που αντικατοπτρίζουν αυτό που θέλουν να πουν και να μοιραστούν.

Η Vimodji αποτελεί την πρώτη ελληνική εφαρμογή που έχει ενσωματωθεί στο Viber ως chat extension και είναι μια από τις ταχύτερες αναπτυσσόμενες startups, διαθέτοντας ήδη διεθνή παρουσία, ενώ συνεργάζεται και με την αμερικανική VIEWPARK.

Η ελληνική startup, ξεπέρασε τα 2 εκατ. χρήστες το 2021 στην Ελλάδα, ενώ λαμβάνοντας υπόψιν την κουλτούρα και τον πολιτισμό της κάθε χώρας διαθέτει υψηλή τεχνογνωσία, και προσφέρει μια ευρεία γκάμα επιλογών, όπου ο χρήστης μπορεί να εκφραστεί μέσω της κουλτούρας του.

Αυτό αποτελεί και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Vimodji, καθώς δεν υπάρχουν πλατφόρμες που να μπορούν να καλύψουν πλήρως τις απαιτήσεις των χρηστών σε αυτό τον τομέα. Ακόμα και τα γνωστά GIFs είναι πάρα πολύ περιορισμένα, ενώ ελάχιστα έχουν ήχο, εν αντιθέσει με την Vimodji που προσφέρει βίντεο μεγαλύτερης διάρκειας ανάλογα με τις ανάγκες του χρήστη, ενώ δημιουργεί και ζώνες ενδιαφέροντος.

Παράλληλα δημιουργεί σημαντικό εμπορικό αντίκτυπο στην αγορά της ψηφιακής διαφήμισης με βίντεο, που γνωρίζει αλματώδη πρόοδο τα τελευταία χρόνια και αναμένεται να αυξηθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 41,1% από το 2020 έως το 2027. Ήδη πολλά σημαντικά brands όπως η Costa Coffee, ο ΟΠΑΠ, η Aegean αλλά και η Coca Cola 3Ε έχουν προτιμήσει την Vimodji ως μέσο επικοινωνίας, με τις διαφημιστικές καμπάνιες τους να έχουν εξαιρετικά αποτελέσματα ανταπόκρισης καθώς συνδεόταν το προϊόν τους με συναισθήματα, και γινόταν κομμάτι των προσωπικών ανταλλαγών μηνυμάτων των χρηστών στα Social Messaging apps.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας