Καθώς οι εισαγωγές πετρελαίου της Ινδίας «καλπάζουν», το Νέο Δελχί δρομολογεί τη δημιουργία ενός κρατικού στόλου δεξαμενόπλοιων. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, η ινδική κυβέρνηση προγραμματίζει επενδύσεις $10 δισ. για την οικοδόμηση ενός στόλου 112 δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού έως το 2040.
Πρόκειται για μια στρατηγική κίνηση με στόχο τη διασφάλιση της ενεργειακής επάρκειας της χώρας και την απεξάρτηση από ξένες ναυτιλιακές εταιρείες. Επί του παρόντος, οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της χώρας διαχειρίζονται έναν γερασμένο στόλο, μεγάλος μέρος του οποίου είναι ναυλωμένο από ξένες εταιρείες. Ωστόσο, τα υπουργεία Πετρελαίου και Ναυτιλίας της Ινδίας επιδιώκουν την ανατροπή αυτής της εξάρτησης.
Η πρώτη φάση του φιλόδοξου σχεδίου προβλέπει την απόκτηση 79 πλοίων, εκ των οποίων τα 30 θα είναι MR tankers. Μάλιστα, η αγορά των πρώτων δέκα δεξαμενόπλοιων αναμένεται εντός του μήνα.
Σημαντική παράμετρο του σχεδίου αποτελεί το γεγονός ότι τα συγκεκριμένα πλοία θα πρέπει να είναι κατασκευασμένα σε εγχώρια ναυπηγεία. Η απόφαση αυτή ευθυγραμμίζεται με την επιθυμία της κυβέρνησης να αυξήσει το μερίδιο των δεξαμενόπλοιων ινδικής ναυπήγησης στο 7% του στόλου της έως το 2030 και εν συνεχεία στο 69% έως το 2047.
Στο ίδιο πλαίσιο, το Νέο Δελχί εξετάζει ανάλογες κινήσεις για την απόκτηση bulk carriers, με σκοπό τη μεταφορά βασικών πρώτων υλών, όπως άνθρακας, λιπάσματα και χάλυβας.
Πηγή: Ναυτικά Χρονικά