Μενού Ροή
Παρέμβαση ΡΑΑΕΥ σε εταιρεία για παραπληροφόρηση και ταλαιπωρία καταναλωτή στην αλλαγή προμηθευτή ρεύματος

Σε μία ακόμη υπόθεση που αναδεικνύει τα προβλήματα στη λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) με την απόφαση Ε-221/2025 προχώρησε στην επιβολή κύρωσης σύστασης σε εταιρεία προμήθειας Ενέργειας, κρίνοντας ότι δεν τήρησε τις υποχρεώσεις της ως προς την εξυπηρέτηση πελατών και την ορθή ενημέρωση καταναλωτών.

Στην υπόθεση εμπλέκονται  πέρα του διαχειριστή χαμηλής τάσης και δύο προμηθευτές μετά από καταγγελία ιδιώτη καταναλωτή, με αντικείμενο την παρεμπόδιση αλλαγής προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας. Ο πολίτης είχε αιτηθεί τη μεταφορά της παροχής του σε νέο προμηθευτή, ωστόσο, όπως κατήγγειλε, αντιμετώπισε παραπληροφόρηση, καθυστερήσεις και λάθη στην εκπροσώπηση του μετρητή.

Η ΡΑΑΕΥ, εξετάζοντας την υπόθεση, είχε αρχικά αποδεχθεί το σκέλος της καταγγελίας κατά του διαχειριστή, επιβάλλοντας σύσταση για πλημμελή τήρηση των διαδικασιών αλλαγής προμηθευτή. Μετά όμως από αίτηση αναθεώρησης του καταναλωτή, η Αρχή επανεξέτασε το φάκελο και επέκτεινε την κύρωση και στον ένα προμηθευτή, διαπιστώνοντας «μη προσήκουσα εξυπηρέτηση» και πλημμελή εφαρμογή των κανόνων επικοινωνίας με τον πελάτη.

Στο σκεπτικό της, η ΡΑΑΕΥ επισημαίνει ότι ο καταναλωτής είχε απευθυνθεί στο κατάστημα της εταιρείας τον Φεβρουάριο του 2024, ζητώντας ρητώς την ακύρωση σύμβασης, χωρίς ωστόσο να λάβει την κατάλληλη ανταπόκριση. Κατά τη διάρκεια της διερεύνησης, ο πολίτης προσκόμισε ακόμη και φωνητική καταγραφή τηλεφωνικής επικοινωνίας με υπάλληλο εξυπηρέτησης, που επιβεβαίωνε τα γεγονότα.

Η Αρχή τονίζει στην απόφαση ότι η ελεύθερη επιλογή προμηθευτή αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα του καταναλωτή και ότι κάθε μορφή καθυστέρησης ή παραπληροφόρησης λειτουργεί ως «υπέρμετρος φραγμός» σε αυτήν την ελευθερία. Παράλληλα, επισημαίνει πως οι εταιρείες οφείλουν να διασφαλίζουν την ακριβή και διαφανή ενημέρωση των πελατών, καθώς και να τηρούν απαρέγκλιτα τους κανόνες του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας.

Η ΡΑΑΕΥ αποφάσισε, επομένως, την επιβολή σύστασης στον προμηθευτή  για παραβάσεις των άρθρων 8 και 31 του Κώδικα Προμήθειας, που αφορούν την ορθή λειτουργία των υπηρεσιών εξυπηρέτησης πελατών και τη συμπεριφορά του προσωπικού προς τους καταναλωτές.

Η υπόθεση αυτή έρχεται να προστεθεί σε σειρά παρεμβάσεων της ΡΑΑΕΥ που εντείνει τους ελέγχους στη λιανική αγορά ρεύματος, μετά τις αυξανόμενες αναφορές για καθυστερήσεις, λανθασμένες χρεώσεις και δυσκολίες στην αλλαγή προμηθευτή.

Η ΡΑΑΕΥ, με αιχμή τη λειτουργία της πλατφόρμας «MyRAE» και του εργαλείου διαμεσολάβησης «ENOMOS», επιχειρεί να ενισχύσει την προστασία των καταναλωτών και να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη στη λειτουργία της αγοράς ενέργειας.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας