Μενού Ροή
yperaktia aiolika- wind park
WindEurope: “Προαπαιτούμενο” επενδύσεων 2,4 δισ. ευρώ για τους στόχους των υπεράκτιων αιολικών

Σημαντικές αναβαθμίσεις απαιτούνται σε λιμενικές υποδομές για να γίνει πράξη η υλοποίηση μεγάλης κλίμακας ανάπτυξη σε υπεράκτια αιολικά πάρκα. Σημειώνεται ότι στόχος είναι, σε ετήσια βάση, να εγκατασταθίστανται στην Ευρώπη  15 GW υπεράκτιων αιολικών. μετά το 2030. Με βάση, δε, την WindEurope, για να καταστεί εφικτός ο στόχος αυτός απαιτούνται πρόσθετες επενδύσεις ύψους 2,4 δισεκατομμυρίων ευρώ στα ευρωπαϊκά λιμάνια τα επόμενα χρόνια έτσι ώστε να συμβαδίσουν με τους στόχους του 2050.

 Όπως, δε, αναφέρεται, παρά το ότι την τελευταία τριετία έχουν επενδυθεί περίπου 4,4 δισεκατομμύρια ευρώ σε λιμενικές υποδομές, θα πρέπει οι επενδυτικοί ρυθμοί να “ανέβουν” καθώς οι ανάγκες αυξάνονται ταχύτερα από τον ρυθμό αναβάθμισης των λιμένων, σημειώνει η WindEurope.

Αναφέρει, δε, ότι οι ολοένα και μεγαλύτερες ανεμογεννήτριες, ο αυξανόμενος όγκος εξαρτημάτων και η ανάγκη για εξειδικευμένες διαδικασίες εγκατάστασης απαιτούν λιμάνια με νέα χαρακτηριστικά — περισσότερες επιφάνειες συναρμολόγησης, βαθύτερα κρηπιδώματα, ισχυρότερα γερανοσυστήματα και δυνατότητα φιλοξενίας εξειδικευμένων πλοίων.

Όπως αναφέρει για να καταστούν δυνατές αυτές οι επενδύσεις, απαιτείται ένας συνδυασμός δημόσιας και ιδιωτικής χρηματοδότησης. Τα ευρωπαϊκά λιμάνια επωφελούνται από την υποστήριξη σε επίπεδο ΕΕ, όπως η Διευκόλυνση «Συνδέοντας την Ευρώπη» και δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Οι εθνικές κυβερνήσεις μπορούν επίσης να βοηθήσουν παρέχοντας εγγυήσεις, στοχευμένη χρηματοδότηση και πολιτικές που ενθαρρύνουν την αποτελεσματική χρήση των υφιστάμενων υποδομών. Η ισχυρότερη διασυνοριακή συνεργασία μεταξύ λιμένων θα βοηθήσει στην αποφυγή επικαλύψεων και στην καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των πόρων.

Οι νέες στρατηγικές

H WindEurope κάνει αναφορά στις δύο βασικές στρατηγικές που θα παρουσιάσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πρώτο τρίμηνο του 2026. Όπως σημειώνει, η Στρατηγική της ΕΕ για τις Ναυτιλιακές Βιομηχανίες θα επικεντρωθεί στην υποστήριξη της κατασκευής πλοίων σε τμήματα της αγοράς όπου η Ευρώπη παραμένει ανταγωνιστική, ιδίως στα Πλοία Λειτουργίας Υπηρεσιών και στα Πλοία Μεταφοράς Πληρώματος. Η Στρατηγική της ΕΕ για τους Λιμένες θα στοχεύει σε μεγαλύτερο συντονισμό μεταξύ των κρατών μελών για την ευθυγράμμιση του χρονοδιαγράμματος και της κλίμακας των διαγωνισμών για υπεράκτια αιολική ενέργεια, στην ταχύτερη αδειοδότηση για αναβαθμίσεις λιμένων και στην ισχυρότερη οικονομική στήριξη από τον Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF) και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (EIB). Και οι δύο στρατηγικές θα αναγνωρίζουν τα λιμάνια ως κεντρικούς ενεργειακούς και μεταφορικούς κόμβους.

Η Ευρώπη επενδύει σημαντικά στα λιμάνια της. 

Σημειώνεται ότι η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον νέο μακροπρόθεσμο προϋπολογισμό, το Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο (ΠΔΠ) για την περίοδο 2028-2034, προβλέπει 81,4 δισεκατομμύρια ευρώ για τη Διευκόλυνση «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF). Από αυτά, περίπου 34 δισεκατομμύρια ευρώ θα διατεθούν σε υποδομές μεταφορών μέσω της CEF Μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των λιμένων. Για λόγους σύγκρισης, ο τρέχων προϋπολογισμός της CEF Μεταφορών (2021-2027) ανέρχεται σε περίπου 24 δισεκατομμύρια ευρώ. «Αυτή η αύξηση είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη. Η καλύτερη χρηματοδότηση σημαίνει περισσότερες ευκαιρίες για τη βελτίωση και την επέκταση των υπεράκτιων αιολικών λιμένων μας» αναφέρει χαρακτηριστικά η WindEurope.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας