Το ολοκληρωμένο πρόγραμμα που υλοποιεί τα τελευταία χρόνια για τη βιώσιμη διαχείριση των στερεών αποβλήτων παρουσίασε ο Δήμος Ρεθύμνης στο 13ο Διεθνές Συνέδριο Βιώσιμης Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (KOS 2026), αναδεικνύοντας τις παρεμβάσεις που εφαρμόζει στην Παλιά Πόλη, την επέκταση της ανακύκλωσης και των βιοαποβλήτων, καθώς και τις δράσεις περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.
Ο Δήμος συμμετέχει στο συνέδριο, που πραγματοποιείται στην Κω από τις 24 έως τις 28 Ιουνίου, με εκπροσώπους τον αντιδήμαρχο Περιβάλλοντος Στέλιο Σπανουδάκη, την προϊσταμένη της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος Νικολέτα Γκολφινοπούλου και την προϊσταμένη του Τμήματος Καθαριότητας Στέλλα Χριστοφοράκη.
Στο πλαίσιο του συνεδρίου παρουσιάζεται, μέσω επιστημονικού πόστερ, το σύστημα «Αποκομιδή με ραντεβού» που εφαρμόζεται από τον Μάρτιο του 2025 στην Παλιά Πόλη του Ρεθύμνου για 100 καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Το σύστημα βασίζεται στη διαλογή στην πηγή τεσσάρων ρευμάτων αποβλήτων – ανακυκλώσιμα, οργανικά, γυαλί και σύμμεικτα – με τρεις καθημερινές ζώνες αποκομιδής. Τα αποτελέσματα του πρώτου έτους καταγράφουν αύξηση 70% στα ανακυκλώσιμα, 100% στα οργανικά και 60% στο γυαλί, ενώ τα σύμμεικτα μειώθηκαν κατά 70%.
Όπως επισημαίνεται, η συγκεκριμένη δράση αποτελεί μέρος του ευρύτερου προγράμματος REgreen, το οποίο περιλαμβάνει την επέκταση του καφέ κάδου σε περισσότερες γειτονιές, περιβαλλοντικά εκπαιδευτικά προγράμματα στα σχολεία και τη συμμετοχή σε ευρωπαϊκά έργα, όπως το eWAsTER του Interreg Euro-MED, με στόχο τη βελτίωση της διαχείρισης αποβλήτων σε παράκτιες και τουριστικές περιοχές.
Σε δήλωσή του, ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος Στέλιος Σπανουδάκης υπογράμμισε ότι η συμμετοχή σε διεθνή επιστημονικά συνέδρια δίνει τη δυνατότητα ανταλλαγής τεχνογνωσίας και καλών πρακτικών, ενισχύοντας τις προσπάθειες του Δήμου για αποτελεσματικότερη διαχείριση των αποβλήτων και προώθηση της κυκλικής οικονομίας.