Η Xpeng ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι συνεργάζεται με την EP Manufacturing Bhd για να ξεκινήσει την μαζική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στη Μαλαισία το 2026, σηματοδοτώντας τη δημιουργία της τρίτης παραγωγικής βάσης της εκτός Κίνας, καθώς εντείνει την παγκόσμια επέκτασή της.
Η Xpeng θα αξιοποιήσει την υπάρχουσα δυναμικότητα της EPMB και τις προγραμματισμένες επεκτάσεις για παραγωγή EV στη Μαλαισία, όπως αναφέρεται σε δήλωση της κινεζικής εταιρείας, χαρακτηρίζοντας τη συνεργασία ως «τον πιο αποτελεσματικό και αμοιβαία επωφελή τρόπο εισόδου στην αγορά».
Η EPMB είναι μαλαισιανή εταιρεία που κατασκευάζει αυτοκινητιστικά εξαρτήματα, όπως πλαστικά και αλουμινένια μέρη αμαξώματος.
Η Xpeng στοχεύει να καταστήσει τη Μαλαισία στρατηγική βάση για επέκταση στις αγορές με δεξιό τιμόνι στην περιοχή ASEAN, πρόσθεσε η εταιρεία. Ωστόσο, δεν αποκαλύφθηκαν λεπτομέρειες για την παραγωγή και τα μοντέλα που θα κατασκευαστούν σε συνεργασία με την EPMB.
Οι κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων στοχεύουν όλο και περισσότερο σε ξένες αγορές για να ενισχύσουν την κερδοφορία τους, καθώς αντιμετωπίζουν έντονη πίεση από παρατεταμένο πόλεμο τιμών στην Κίνα. Παράλληλα, αυξάνουν την παραγωγή στο εξωτερικό για να μετριάσουν τις επιπτώσεις των εμπορικών φραγμών.
Η επένδυση της Xpeng στη Μαλαισία ακολουθεί παρόμοιες πρωτοβουλίες νωρίτερα φέτος. Η εταιρεία ξεκίνησε τη συναρμολόγηση του μοντέλου X9 στην Ινδονησία τον Ιούλιο, δημιουργώντας την πρώτη της παραγωγική βάση εκτός Κίνας.
Τον Σεπτέμβριο, η Magna (MG.TO) ανακοίνωσε ότι θα παράγει τα ηλεκτρικά μοντέλα της Xpeng στο εργοστάσιό της στο Γκρατς της Αυστρίας, μία κίνηση που θα βοηθήσει την κινεζική εταιρεία να αποφύγει τους δασμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα EV κινεζικής κατασκευής. Η Magna θα παράγει επίσης το μοντέλο Aion V της Guangzhou Automobile Group στο ίδιο εργοστάσιο.
Η Xpeng ανέφερε συνολικές πωλήσεις 391.937 οχημάτων τους πρώτους έντεκα μήνες του έτους, αυξημένες κατά 156% σε ετήσια βάση, ενώ οι εξαγωγές της σχεδόν διπλασιάστηκαν σε 39.773 οχήματα.
Η Μαλαισία αναδεικνύεται σε ακόμη έναν κόμβο παραγωγής στη Νοτιοανατολική Ασία, μετά την Ταϊλάνδη και την Ινδονησία, για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η BYD ανακοίνωσε τον Αύγουστο σχέδια για εργοστάσιο συναρμολόγησης EV στο Perak της Μαλαισίας, ενώ η μικρότερη εταιρεία Leapmotor θα ξεκινήσει τοπική συναρμολόγηση στο υπάρχον εργοστάσιο της Stellantis στο Gurun, Kedah.
Πηγή: Reuters