Στην αύξηση του προϋπολογισμού και στην παράταση του χρονοδιαγράμματος για την ολοκλήρωση της ενεργειακής αναβάθμισης του κτιρίου της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης προχώρησε η Περιφέρεια Κρήτης, με τη συνολική δημόσια δαπάνη του έργου να διαμορφώνεται πλέον στα 857.842,30 ευρώ.
Η τροποποίηση αφορά έργο που υλοποιείται μέσω του Προγράμματος «Κρήτη 2021-2027» και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, με στόχο τη σημαντική μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στο διοικητήριο της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης.
Το κτίριο, το οποίο βρίσκεται στην Πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου στο Ρέθυμνο και έχει συνολική επιφάνεια 3.175 τετραγωνικών μέτρων, κατατάσσεται σήμερα στην ενεργειακή κατηγορία Ζ. Με την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων προβλέπεται να αναβαθμιστεί στην κατηγορία Β+, επιτυγχάνοντας σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας και βελτίωση των περιβαλλοντικών του επιδόσεων.
Στο πλαίσιο του έργου προβλέπεται η τοποθέτηση θερμομόνωσης στη στέγη, η αντικατάσταση όλων των κουφωμάτων του κτιρίου, η κατασκευή υαλοπετάσματος στην κεντρική είσοδο, καθώς και εκτεταμένες παρεμβάσεις στα συστήματα θέρμανσης και φωτισμού. Ειδικότερα, οι δύο υφιστάμενοι λέβητες πετρελαίου αντικαθίστανται από αντλίες θερμότητας αέρα-νερού υψηλής θερμοκρασίας, ενώ εγκαθίστανται νέοι αυτοματισμοί, θερμοστατικές βαλβίδες και φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED σε όλους τους χώρους.
Σύμφωνα με την απόφαση, η τροποποίηση του έργου προβλέπει αύξηση του οικονομικού αντικειμένου κατά 31.793,37 ευρώ, λόγω αναθεώρησης των δαπανών του βασικού υποέργου, καθώς και παράταση του χρονοδιαγράμματος για την ολοκλήρωση της οικονομικής εκκαθάρισης της πράξης.
Το έργο αφορά συνολικά 2.766 τετραγωνικά μέτρα δημόσιων κτιριακών υποδομών με βελτιωμένη ενεργειακή απόδοση και έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης την 30ή Δεκεμβρίου 2026.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για τμηματοποιημένη πράξη, η οποία ξεκίνησε από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και συνεχίζεται στο Πρόγραμμα «Κρήτη 2021-2027», εντασσόμενη στον ευρύτερο σχεδιασμό για την ενεργειακή αναβάθμιση δημόσιων κτιρίων και τη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος της δημόσιας διοίκησης στην Κρήτη.