Η Saudi Aramco επανέλαβε τις φορτώσεις αργού πετρελαίου από τον τερματικό σταθμό Ras Tanura στον Περσικό Κόλπο, έπειτα από σχεδόν τέσσερις μήνες αδράνειας, σηματοδοτώντας την αποκατάσταση ενός από τους σημαντικότερους εξαγωγικούς κόμβους πετρελαίου παγκοσμίως.
Σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης ναυτιλιακής κίνησης, δύο υπερδεξαμενόπλοια τύπου VLCC (Very Large Crude Carrier) φόρτωναν πετρέλαιο στις εγκαταστάσεις του Ras Tanura την Παρασκευή, ενώ ένα τρίτο πλοίο ανέμενε στην περιοχή. Κάθε δεξαμενόπλοιο αυτής της κατηγορίας μπορεί να μεταφέρει έως και δύο εκατομμύρια βαρέλια αργού.
Η τελευταία καταγεγραμμένη φόρτωση από το συγκεκριμένο λιμάνι είχε πραγματοποιηθεί στις 8 Μαρτίου με προορισμό την Κίνα. Έκτοτε, η Saudi Aramco είχε αναγκαστεί να μεταφέρει το σύνολο των εξαγωγών της μέσω του λιμανιού Γιανμπού στην Ερυθρά Θάλασσα, εξαιτίας των προβλημάτων ναυσιπλοΐας στα Στενά του Ορμούζ.
Η διακοπή είχε προκληθεί από τον αποκλεισμό της στρατηγικής θαλάσσιας οδού από το Ιράν κατά τη διάρκεια της σύγκρουσής του με τις United States και το Israel, γεγονός που είχε καταστήσει αδύνατη την είσοδο και έξοδο δεξαμενόπλοιων από τον Περσικό Κόλπο.
Η επαναλειτουργία του Ras Tanura έρχεται σε μια περίοδο αποκλιμάκωσης της έντασης στην περιοχή, μετά την προσωρινή συμφωνία μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και του Iran για παύση των εχθροπραξιών. Ως αποτέλεσμα, οι πετρελαιοπαραγωγές χώρες της Μέσης Ανατολής αυξάνουν σταδιακά την παραγωγή και τις εξαγωγές τους, επιδιώκοντας να επαναφέρουν τις προμήθειες στις διεθνείς αγορές και να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση.
Η επανεκκίνηση των φορτώσεων από το μεγαλύτερο πετρελαϊκό τερματικό της Σαουδικής Αραβίας θεωρείται σημαντική εξέλιξη για τη σταθερότητα των παγκόσμιων ενεργειακών αγορών, καθώς περιορίζει τους κινδύνους διαταραχών στην εφοδιαστική αλυσίδα και ενισχύει τις προσδοκίες για ομαλοποίηση των εξαγωγών από τον Περσικό Κόλπο.
Πηγή: Reuters