Πάνω από τα 3 ευρώ για πρώτη φορά από τον Αύγουστο του μακρινού 2000 έκλεισε χθες η μετοχή της κατασκευαστικής εταιρείας ΕΚΤΕΡ, συνεχίζοντας την εντυπωσιακή της πορεία, καθώς μόνο το τελευταίο τριήμερο ενισχύεται κατά 15,31%.
Τη Δευτέρα ενισχύθηκε κατά 1,48%, την Τρίτη έκανε ράλι +8,73% και χθες +4,52%, κλείνοντας στα 3,1250 ευρώ, ενώ διακίνησε το μεγαλύτερο όγκο της τελευταίας διετίας με 508.836 τεμάχια και τζίρο 1,59 εκατ. ευρώ, αν εξαιρεθεί η συνεδρίαση της 23ης Ιουλίου φέτος, όπου είχε διακινήσει 625 χιλ. μετοχές.
Πάνω από τα χθεσινά 3,1250 ευρώ η μετοχή είχε να βρεθεί 25 χρόνια, ήτοι από τις 14 Αυγούστου 2000, όταν είχε κλείσει στα 3,22 ευρώ. Εκείνη την ημέρα θυμίζουμε πως ο Γενικός Δείκτης του Χ.Α. ήταν στις 3.806,64 μονάδες, με την αγορά να βρίσκεται τότε σε αποδρομή και σε μνημειώδη διόρθωση μετά τη φούσκα και τις ακραίες υπερβολές του ’99.
Η μετοχή της ΕΚΤΕΡ καταγράφει εντυπωσιακό ράλι +44,35% εντός του μηνός Οκτωβρίου, που τη φέρνει στην πρώτη θέση των αποδόσεων όλης της αγοράς, ενώ σε επίπεδο 10μήνου 2025, καταγράφει άνοδο +75,56%, καθώς ξεκίνησε το έτος από τα 1,78 ευρώ. Πλέον, η ΕΚΤΕΡ αποτιμάται στο χρηματιστήριο 84 εκατ. ευρώ, μια κεφαλαιοποίηση κάθε άλλο παρά απαιτητική, αν ρίξει κανείς μια ματιά στον υπόλοιπο κλάδο.
Θυμίζουμε πως πέρυσι, το 2024 η μετοχή της ΕΚΤΕΡ διόρθωσε κατά 13,88%, καθώς το 2023 είχε κάνει μεγάλο ράλι επιστροφής το κερδίζοντας 161,69%, αποτελώντας έναν από του 4-5 πιο κερδοφόρους τίτλους σε όλο το χρηματιστήριο.
Το πτυχίο της 7ης τάξης
Κεντρικός καταλύτης για το ράλι του Οκτωβρίου είναι η προοπτική απόκτησης του ανώτατου εργοληπτικού πτυχίου 7ης τάξης, καθώς στις 9/10 κατέθεσε την αίτηση, επιβεβαιώνοντας ότι βρίσκεται στην πλέον ώριμη φάση της ιστορίας της. Αυτό σημαίνει ότι θα αποκτήσει πρόσβαση σε ευρύτερη δεξαμενή έργων, συμμετέχοντας σε διαγωνισμούς χωρίς περιορισμό κριτηρίων χρηματοοικονομικής επάρκειας και τεχνικής ικανότητας.
Μόλις αποκτήσει πτυχίο 7ης τάξης η ΕΚΤΕΡ θα έχει το δικαίωμα να διεκδικήσει μέρος της πίτας των μεγάλων έργων είτε αυτόνομα είτε μέσω κοινοπραξιών. Με νοικοκυρεμένο χρηματοοικονομικό προφίλ και διψήφια αύξηση εσόδων, η διοίκηση θέλει να μπει σφήνα στους μεγάλους του κλάδου και να αποτελέσει τον 5ο κατασκευαστικό πόλο στην αγορά, εστιάζοντας σε υποδομές, ΣΔΙΤ, τουρισμό και real estate. Επίσης θα «χτυπήσει» οδικά και υδραυλικά έργα όπου διαθέτει ήδη ισχυρό αποτύπωμα και τεχνογνωσία.
Σύμφωνα με τη διοίκηση, η ΕΚΤΕΡ έχει κάνει όλες τις απαραίτητες προσαρμογές, με συγχωνεύσεις, εξαγορές, επενδύσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό, ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού και απόκτηση πιστοποιήσεων, οπότε πληροί τα τεχνικά και χρηματοοικονομικά κριτήρια για να μπει στο κλαμπ των ισχυρών των κατασκευών.
Πολλά έργα έως το 2030
Το περιβάλλον για τον κλάδο των κατασκευών εμφανίζεται ιδιαίτερα ευνοϊκό. Σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ, την περίοδο 2026–2030 προβλέπεται να προστεθούν έργα υποδομών ύψους περίπου 10 δισ. ευρώ, δημιουργώντας ένα σημαντικό «μαξιλάρι» δραστηριότητας για τα επόμενα χρόνια, ακόμη και μετά τη λήξη των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης.
Την ίδια στιγμή, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ενισχύεται περαιτέρω, με το προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού για το 2026 να προβλέπει κονδύλια 16,7 δισ. ευρώ, έναντι 14,6 δισ. το 2025. Η τάση αυτή, επιβεβαιώνει τη στρατηγική της πολιτείας προς τις υποδομές.
Πορεία μεγεθών πέρυσι και φέτος
To 2024 o κύκλος εργασιών της ΕΚΤΕΡ ανήλθε στα 86,24 εκατ., αυξημένος κατά 9,06% σε σχέση με το 2023, ενώ τα μεικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 15,67 εκατ. (+25,77%) και τα αποτελέσματα EBITDA σε 14,18 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 17,32%. Τα καθαρά αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 12,79 εκατ. (+9,47%), ενώ τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους έφτασαν στα 10,31 εκατ. ευρώ (+14,89%).
Το πρώτο φετινό εξάμηνο ο κύκλος εργασιών έφτασε στα 41,9 εκατ. (+18,1%), ενώ το ανεκτέλεστο υπόλοιπο υπογεγραμμένων συμβάσεων διαμορφώνονταν στα 123 εκατ. ευρώ. Τα μεικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 7,2 εκατ. (+116%), ενώ καταγράφηκε υπερδιπλασιασμός EBITDA €7,1 εκατ. (+154,2%) και περιθώριο EBITDA 16,9% (+900 μονάδες βάσης περίπου).
Τα κέρδη μετά από φόρους περιορίστηκαν σε 4,5 εκατ. έναντι 5,2 εκατ. το 1ο εξάμηνο του 2024, το οποίο όμως περιελάμβανε έκτακτο μη επαναλαμβανόμενο έσοδο από απόκτηση θυγατρικής ύψους 4,3 εκατ. ευρώ. Στο τέλος του φετινού εξαμήνου είχε ενοποιημένα ίδια κεφάλαια 48,6 εκατ. (+10,3%) και ταμειακά διαθέσιμα 14,7 εκατ. έναντι 10,2 εκατ. στο τέλος του 2024.
Ιστορικό
Η εταιρεία ΕΚΤΕΡ είναι από τις ελάχιστες που διασώθηκαν από τον κλάδο στις... τεκτονικές αλλαγές και μεταλλάξεις του χώρου την τελευταία 20ετία, που συμπαρέσυραν κατασκευαστικούς κολοσσούς και πάλαι ποτέ κραταιούς ομίλους. Θεωρείται η πιο νοικοκυρεμένη από τις μικρές κατασκευαστικές εταιρείες, με σχεδόν ανύπαρκτο δανεισμό και γενικώς προσεκτικό και συγκρατημένο management.
Δεν επιδόθηκε στο κυνήγι δημοσίων έργων όπως άλλοι κατασκευαστικοί όμιλοι, αλλά επικεντρώθηκε σε έργα ΣΔΙΤ και συνεργασίες με ιδιώτες. Η ΕΚΤΕΡ ιδρύθηκε ως προσωπική εταιρεία το 1959, το 1962 έγινε εταιρεία περιορισμένης ευθύνης (ΕΠΕ), ενώ το 1973 μετατράπηκε σε Ανώνυμη Εταιρεία.
Το κατώφλι του ελληνικού χρηματιστηρίου το πέρασε στις 23 Νοεμβρίου του 1994, ενώ ένα χρόνο μετά, το 1995 απέκτησε πτυχίο 6ης Τάξης. H εταιρεία έχει υλοποιήσει έργα υποδομών, (δρόμους, γέφυρες κ.λπ.), νοσοκομεία, κτήρια αεροδρομίων, μουσεία, ανακαινίσεις, ξενοδοχεία κ.α., η συνολική αξία των οποίων ξεπερνά το 1,2 δισ. ευρώ.