Ισχυρή άνοδο κατέγραψε η κίνηση στους αυτοκινητόδρομους που διαχειρίζεται η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με τις συνολικές διελεύσεις να ξεπερνούν τα 125,8 εκατομμύρια οχήματα στο εννεάμηνο του 2025, επιβεβαιώνοντας την αυξανόμενη κινητικότητα και την εμπιστοσύνη των οδηγών στις σύγχρονες οδικές υποδομές της εταιρείας.
Αύξηση 4,6% στην Αττική Οδό
Η Αττική Οδός, το «βαρόμετρο» της καθημερινής κυκλοφορίας στην πρωτεύουσα, κατέγραψε σημαντική άνοδο στη μέση ημερήσια κίνηση, με αύξηση 4,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024.
Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 77,5 εκατομμύρια διελεύσεις, ενώ ο μέσος ημερήσιος αριθμός οχημάτων (ADT) ανήλθε σε 284.016, έναντι 271.500 πέρυσι — δηλαδή περίπου 12.500 περισσότερες διελεύσεις κάθε μέρα.
Η ανοδική τάση αποδίδεται αφενός στην έντονη οικονομική δραστηριότητα και αφετέρου στη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών μετά την επαναφορά της πλήρους λειτουργίας των έργων συντήρησης.
Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση και ο παραχωρησιούχος έχουν θέσει σε προτεραιότητα παρεμβάσεις αποσυμφόρησης, ώστε να περιοριστεί το πρόβλημα της αυξημένης κυκλοφορίας σε ώρες αιχμής.
Ανοδική πορεία και στη Νέα – Κεντρική Οδό
Ανάλογη εικόνα παρουσιάζουν και οι υπόλοιποι δύο αυτοκινητόδρομοι που βρίσκονται υπό διαχείριση του ομίλου, η Νέα Οδός και η Κεντρική Οδός, οι οποίοι κατέγραψαν αύξηση 6,7% στη μέση ημερήσια κίνηση σε σχέση με το 2024.
Το σύνολο των διελεύσεων ανήλθε σε 48,3 εκατομμύρια, με τον μέσο ημερήσιο αριθμό να φθάνει τις 176.966 διελεύσεις, έναντι 165.900 πέρυσι.
Η Νέα Οδός περιλαμβάνει τον αυτοκινητόδρομο Ιόνια Οδό (Αντίρριο – Ιωάννινα, 196 χλμ.) καθώς και το τμήμα του άξονα Αθηνών–Θεσσαλονίκης–Ευζώνων από τη Μεταμόρφωση έως τη Σκάρφεια Φθιώτιδας (170 χλμ.).
Αντίστοιχα, η Κεντρική Οδός περιλαμβάνει τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας – Ε65, μήκους 182,1 χλμ., με το μεγαλύτερο τμήμα του (136 χλμ.) ήδη σε κυκλοφορία — από τον ανισόπεδο κόμβο Θερμοπυλών έως την Καλαμπάκα.
Σε εξέλιξη το βόρειο τμήμα του Ε65
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για την ολοκλήρωση του βόρειου τμήματος του Ε65, από την Καλαμπάκα έως τη σύνδεση με την Εγνατία Οδό, περίπου 15 χιλιόμετρα δυτικά των Γρεβενών.
Το έργο θεωρείται καθοριστικό για την οδική ενοποίηση της Κεντρικής Ελλάδας και τη βελτίωση των συνδέσεων με τη Δυτική Μακεδονία και τη Βόρεια Ελλάδα, ενώ θα αναβαθμίσει σημαντικά τον ρόλο του άξονα στη διακίνηση εμπορευμάτων και τουριστών.
Οι υποδομές ως μοχλός ανάπτυξης
Η σταθερά αυξητική πορεία της κυκλοφορίας αποτυπώνει, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, τη δυναμική ανάκαμψη της οικονομίας και την αναβαθμισμένη εμπειρία οδήγησης που προσφέρουν οι αυτοκινητόδρομοι του ομίλου.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μέσα από τις επενδύσεις σε σύγχρονες υποδομές μεταφορών, ενισχύει τον ρόλο της Ελλάδας ως κόμβου μετακινήσεων και logistics στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Με περισσότερα από 125 εκατομμύρια οχήματα να κινούνται φέτος στους δρόμους που έχει αναπτύξει και διαχειρίζεται, ο όμιλος δείχνει πως οι παραχωρήσεις δεν αποτελούν απλώς έργα υποδομής, αλλά κινητήριες δυνάμεις οικονομικής δραστηριότητας και ανάπτυξης.