Από την 1η Ιουλίου, σε μια σειρά από διαδρομές αναμένονται νέες αυξήσεις σε ακτοπλοϊκα εισιτήρια.
Με βάση πληροφορίες, η αύξηση θα είναι στο 7%, σε επιβάτες, αυτοκίνητα και φορτηγά. Ήδη βέβαια, αθροιστικά, η αύξηση που έχει περάσει, μέχρι τώρα κυμαίνεται μεταξύ 25-33%. Έτσι μετά από το νέο άλμα στις τιμές η διαφορά σε σχέση με πέρυσι αναμένεται να φτάσει στο 40%.
Είναι ενδεικτικό, ότι ένα φορτηγό για να πάει πέρυσι στην Κρήτη απαιτείτο δαπάνη 400 ευρώ, ενώ τώρα με τον επίναυλο καυσίμων χρειάζεται 600 ευρώ, απότοκο της εκτίναξης των τιμών στα ναυτιλιακά κι όχι μόνο καύσιμα.
Αυτή η εικόνα βέβαια επηρεάζει καταλυτικά το κόστος μεταφορών στα νησιά, όχι μόνο για τους επιβάτες, θέμα “καυτό” εν όψει διακοπών, αλλά και για τα αγαθά και την όλη παραγωγική αλυσίδα. Με τις τιμές στα ενεργειακά προϊόντα, και δη τα καύσιμα κίνησης, διπλάσιες, σε σχέση με πέρυσι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, οι μεταφορείς κτλ αντιμετωπίζουν ένα τεράστιο πρόβλημα κοστολογίων αναζητώντας ισορροπία μεταξύ των αυξημένων λειτουργικών εξόδων και της ανάγκης στήριξης της ζήτησης
Δεν καλύπτεται το κόστοςΜε βάση, δε, στελέχη του κλάδου, οι κινήσεις αυτές είναι επιβεβλημένες για την οικονομική επιβίωση των εταιρειών που αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα από το διπλασιασμό και πλέον των τιμών των καυσίμων σε σχέση με πέρυσι. "Ακόμη και με γεμάτα πλοία τα κόστη είναι δυσβάσταχτα λόγω των τιμών στα καύσιμα" αναφέρουν σημειώνοντας ότι παρά την αύξηση της κίνησης, λόγω της θερινής σεζόν, δεν καλύπτεται το επιπλέον λειτουργικό κόστος.
Για την οικονομική τους επιβίωση, όπως αναφέρουν, είναι μονόδρομος οι αυξήσεις, καθώς μάλιστα ήδη, στην περίπτωση της ακτοπλοΐας εκκρεμούν και οφειλές από τα υπεσχημένα από το κράτος (επιδοτήσεις δημόσιας υπηρεσίας κτλ). Μένει να φανεί βέβαια εάν θα υπάρξει και μια περαιτέρω κρατική στήριξη για τον νευραλγικό αυτό κλάδο.
Να σημειωθεί συγκριτικά με το 2019 καταγράφεται μείωση στην κίνηση, καθώς βέβαια η εσωτερική αγορά είναι ¨παγωμένη" λόγω της ακρίβειας.
Η εικόνα αυτή των μεταφορών στα νησιά, βέβαια, είναι η μια όψη του προβλήματος. Συνολικά, οι μεταφορές βρίσκονται “στο κόκκινο” επηρεάζοντας συνολικά την εικόνα των τιμών σε όλη την αλυσίδα παραγωγής, γιαυτό άλλωστε και η κυβέρνηση, στο νέο πακέτο μέτρων διευρύνει την περίμετρο επιδοτήσεων, τόσο στο ντίζελ όσο και στη βενζίνη.