Ο Giorgio Armani έμεινε στην ιστορία ως ο “μάγος” της ραπτικής, ο άνθρωπος που άλλαξε την αισθητική των κουστουμιών και έδωσε νέα έννοια στη λέξη κομψότητα. Όμως πίσω από τον θρύλο της μόδας, ο όμιλος που φέρει το όνομά του χτίζει συστηματικά μια διαφορετική κληρονομιά: αυτή της ενεργειακής μετάβασης και βιωσιμότητας.
Από το 2021, το 100% της ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιείται στα ιταλικά γραφεία και καταστήματα Armani προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές. Το flagship συγκρότημα στο Μιλάνο λειτουργεί ήδη με φωτοβολταϊκά πάνελ από το 2014, ενώ σε όλες τις εγκαταστάσεις εφαρμόζονται τεχνολογίες χαμηλής κατανάλωσης όπως φωτισμός LED και «έξυπνοι» αισθητήρες.
Η δέσμευση δεν σταματά εκεί. Ο όμιλος έχει θέσει φιλόδοξους στόχους: μείωση των άμεσων εκπομπών (Scope 1 & 2) κατά 50% έως το 2030 και των έμμεσων (Scope 3) κατά 42% έως το 2029, ευθυγραμμισμένος με τις διεθνείς οδηγίες του SBTi. Παράλληλα, ασκεί πίεση και προσφέρει στήριξη στους προμηθευτές του ώστε να μειώσουν το ενεργειακό τους αποτύπωμα.
Η στρατηγική αυτή δεν είναι απλώς ένα επικοινωνιακό αφήγημα. Σε μια εποχή που οι πολυτελείς οίκοι μόδας κατηγορούνται για υπερκατανάλωση και ρύπανση, η “πράσινη” εικόνα του Armani αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η βιωσιμότητα γίνεται μέρος της εταιρικής ταυτότητας, όσο σημαντικό όσο η ραπτική δεξιοτεχνία που καθιέρωσε τον δημιουργό.
Ίσως τελικά το μυστικό της διαχρονικότητας του Giorgio Armani να μην κρύβεται μόνο στη ραφή ενός κοστουμιού, αλλά και στη διορατικότητα να επενδύσει στην ενέργεια του μέλλοντος.