Μενού Ροή
Πρεμιέρα για την αξιολόγηση του δημοσίου από τους πολίτες

Μέσα σε 7 λεπτά, απαντώντας σε περίπου 50 ερωτήσεις μέσα από την πλατφόρμα https://axiologisi.ypes.gov.gr/home μπορούν πλέον οι πολίτες να αξιολογήσουν κεντρική διοίκηση και τοπική αυτοδιοίκηση, καθώς τίθεται σε λειτουργία η πρώτη ολοκληρωμένη πλατφόρμα αξιολόγησης κρατικών υπηρεσιών από τους ίδιους τους πολίτες. 

Στο μικροσκόπιο θα βρεθούν σύμφωνα με πληροφορίες κρίσιμες υπηρεσίες που παρέχει το κεντρικό κράτος, όπως ο e-ΕΦΚΑ, ΑΑΔΕ, ΜΜΜ αλλά και η τοπική αυτοδιοίκηση, όπως η καθαριότητα, ο φωτισμός στους δρόμους, οι χώροι στάθμευσης και οι παιδικοί σταθμοί.

Τα αποκαλυπτήρια του ερωτηματολογίου θα κάνει ο πρωθυπουργός και θα ακολουθήσουν περισσότερες λεπτομέρειες από τον Υπουργό Εσωτερικών, Θεόδωρο Λιβάνιο και τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου. «Ο πολίτης είναι ο τελικός κριτής των υπηρεσιών του κράτους. Ήρθε η ώρα να του δώσουμε τα εργαλεία για να αξιολογεί και να μας υποδεικνύει πώς μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι», είχε δηλώσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ανακοινώνοντας την πρωτοβουλία αυτή.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, η αξιολόγηση θα γίνεται ανώνυμα, ενώ θα αποσταλούν και ειδοποιήσεις σε όσους έχουν εγκαταστήσει το wallet στο κινητό τους. Οι περισσότερες ερωτήσεις θα είναι πολλαπλής επιλογής χρησιμοποιώντας την κλίμακα 1 -10, απαντώντας σε ερωτήσεις με γνώμονα την εξυπηρέτηση, την ταχύτητα, την ευγένεια και την αποτελεσματικότητα, ενώ οι συμμετέχοντες σε αυτή τη μεγάλη έρευνα θα έχουν και τη δυνατότητα να προσθέσουν σχόλια και προτάσεις για βελτίωση. Σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη η ανάλυση των στοιχείων που θα προκύψουν από τα σχόλια των πολιτών θα είναι πολυεπίπεδη και θα χωρίζεται ανά φορέα, ανά υπηρεσία, ανά περιφέρεια, περιφερειακή ενότητα, δήμο και δημοτική ενότητα. Οι απαντήσεις θα εξετάζονται επίσης με βάση την ηλικιακή ομάδα των συμμετεχόντων και θα αναρτώνται δημόσια.

Στη μεγάλη αυτή δημοσκόπηση περιλαμβάνονται, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, η ΑΑΔΕ, η ΔΥΠΑ, το Κτηματολόγιο, τα ΚΑΠΗ, οι Πολεοδομίες, η ανακύκλωση, οι χώροι πρασίνου, οι παιδικές χαρές, τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τα δημοτικά ιατρεία. Στη λίστα θα βρεθούν και ψηφιακές υπηρεσίες, όπως η ηλεκτρονική συνταγογράφηση, αλλά και υπηρεσίες που πλέον παρέχονται μέσω του gov.gr, όπως η συμπλήρωση υπεύθυνης δήλωσης, ο ψηφιακός έλεγχος εισιτηρίων για γήπεδα και το e-παράβολο. Σε υπηρεσίες όπου οι πολίτες έχουν επαφή στον γκισέ , όπως για παράδειγμα στα ΚΕΠ, αναμένεται να χρησιμοποιηθεί αργότερα και μία επιπλέον μέθοδος αξιολόγησης. Μετά την απομάκρυνση από την υπηρεσία θα αποστέλλεται ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, προκειμένου να αξιολογήσει ο πολίτης τόσο την υπηρεσία όσο και τη διαδικασία που ακολουθήθηκε, ώστε να καταχωρούν άμεσα την εμπειρία τους.

Στόχος με αυτή την πρωτοβουλία είναι ο εντοπισμός δυσλειτουργιών και παθογενειών που ταλαιπωρούν καθημερινά τους πολίτες. Μακροπρόθεσμα, όπως σημειώνουν κυβερνητικά στελέχη, μέσα από τις απαντήσεις που θα δώσουν οι πολίτες τα δεδομένα αυτά θα βοηθήσουν ώστε να αντιμετωπιστούν και οι αδυναμίες του δημοσίου αλλά και να αναγνωριστούν οι καλές πρακτικές που μπορούν να υιοθετηθούν και σε άλλους κλάδους.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας