Μενού Ροή
Mediterranean Gas: Τι συμβαίνει με το FSRU στο Βόλο – Διαρκείς μεταθέσεις χρονοδιαγραμμάτων και επενδυτική απόφαση το 2026

Για τις αρχές του 2026 μετατίθεται  η επενδυτική απόφαση της Mediterranean Gas (συμφερόντων της ισχυρής εφοπλιστικής οικογένειας Δράγνη) σχετικά με το μεγαλεπήβολο project της Πλωτής Μονάδα Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης (FSRU) «Αργώ», στην «καρδιά» της Ελλάδας, στον Βόλο, μία θέση στρατηγικής σημασίας.

Το ύψος της επένδυσης, εφόσον προχωρήσει, θα ξεπεράσει τα 60 εκατ. ευρώ ενώ η δυναμικότητα επαναεριοποίησης του έργου θα ανέρχεται σε 5,2 bcm (δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα) φυσικού αερίου ετησίως. Εφόσον η επενδυτική απόφαση (που έχει αλλάξει πολλές φορές χρονοδιάγραμμα) είναι θετική, ο Σταθμός θα ξεκινήσει την λειτουργία του έως το 2027.

Γέφυρα εξαγωγών με τη Νοτ. Ευρώπη

Ο Τερματικός Σταθμός θα συνδεθεί με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου της Ελλάδας και θα προμηθεύει με Φυσικό Αέριο τις αγορές της Ελλάδας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας, Σερβίας, Β. Μακεδονίας, Μολδαβίας, Ουκρανίας και Ουγγαρίας μετατρέποντας την χώρα σε ισχυρό εξαγωγικό παράγοντα στην ενέργεια προς την Ν.Α. Ευρώπη και τα Βαλκάνια.

Η Mediterranean Gas έχει ήδη εκπονήσει μηχανολογική μελέτη, μελέτη σκοπιμότητας, προκαταρκτική περιβαλλοντική μελέτη, προκαταρτική μελέτη προσομοίωσης προσέγγισης πλοίου και μελέτη υδραυλικής προσομοίωσης του έργου, των λιμενικών και υποθαλάσσιων εγκαταστάσεων καθώς και του Μετρητικού Σταθμού (M/R)

Αξίζει να σημειωθεί πως το έργο έλαβε άδεια από την ΡΑΑΕΥ το 2022 και αφού άλλαξε η χωροθέτησή του ενώ συνέβησαν και μετοχικές ανακατατάξεις στην εταιρεία, πλέον το ΥΠΕΝ καλείται να αποφανθεί για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του project για το οποίο στα σχετικά market tests που έγιναν πιστοποιήθηκε το ζωηρό ενδιαφέρον των χρηστών.

Βέβαια το τελικό market test που θα γείρει την πλάστιγγα για την πραγματοποίηση ή μη της επένδυσης θα διεξαχθεί το φθινόπωρο του 2025, για να ανοίξει ο δρόμος για την τελική επενδυτική απόφαση το 2026.

H ακτινογραφία του FSRU

Η θέση της εγκατάστασης του «Αργώ» FSRU χωροθετείται στον Βόλο πλησίον της ακτής στην περιοχή «Κριθάρια», σύμφωνα με όσα προκύπτουν από την Αίτηση Μελλοντικής Δυναμικότητας που κατέθεσε προς διαβούλευση στον ΔΕΣΦΑ η Mediterranean Gas.

Στην εγκατάσταση προβλέπεται μόνιμη αγκυροβολία πλωτής μονάδας παραλαβής, αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου χωρητικότητας 170.000m3 περίπου, προς εξυπηρέτηση LNG δεξαμενόπλοιων ίδιας εν γένει χωρητικότητας.

Τα βασικά γεωμετρικά χαρακτηριστικά της πλωτής μονάδας και του εξυπηρετούμενου πλοίου σχεδιασμού έχουν ως εξής: ολικό μήκος (LOA) = 292m, πλάτος (B) = 45,2m και βύθισμα (Dr) = 12,5m υπό έμφορτες συνθήκες. Επί τη βάσει των εν λόγω χαρακτηριστικών το ελάχιστο ωφέλιμο βάθος της εγκατάστασης ανέρχεται σε 14,50m, συνυπολογιζόμενων των παλιρροιακών μεταβολών, κατακόρυφων μετατοπίσεων λόγω κυματισμών, αβεβαιοτήτων μορφολογίας πυθμένα και πρόσθετου ποσοστού ασφαλείας.

Πιο συγκεκριμένα, το «Αργώ» FSRU θα περιλαμβάνει:

  • Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και επαναεριοποίησης ΥΦΑ (Floating Storage and Regasification Unit – FSRU)
  • Πλατφόρμα εκφόρτωσης του Φυσικού Αερίου με βραχίονες εκφόρτωσης (Un-loading Arms) και πολλαπλά σημεία πρόσδεσης / πλωτών ναύδετων (buoys) για την πρόσδεση του Σταθμού FSRU.
  • Υποθαλάσσιο τμήμα αγωγού Φυσικού Αερίου το οποίο θα συνδέει την πλατφόρμα εκφόρτωσης με τον Υπόγειο Χερσαίο Αγωγό του Φυσικού Αερίου.
  • Χερσαίο υπόγειο αγωγό Φυσικού Αερίου για τη διοχέτευση του ΦΑ στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς (ΕΣΜΦΑ), με μέγιστη πίεση λειτουργίας 100barg με σκοπό την διασύνδεση με το κεντρικό δίκτυο του ΔΕΣΦΑ στην περιοχή της Αμπελιάς.
  • Νέο Μετρητικό / Ρυθμιστικό (Μ/Ρ) Σταθμό.

Το ΥΦΑ θα παραλαμβάνεται και θα εκφορτώνεται από τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς ΥΦΑ στις κρυογενικές δεξαμενές του FSRU. Η αεριοποίηση του ΥΦΑ θα πραγματοποιείται μέσω 3 αεριοποιητών, ο καθένας από τους οποίος θα έχει μέγιστη δυναμικότητα 250MMSCFD. Υπό κανονικές συνθήκες θα λειτουργούν οι δύο από αυτούς, ενώ ο τρίτος θα βρίσκεται σε εφεδρεία (Ν+1) για περίπτωση εξυπηρέτησης μεγαλύτερης ωριαίας ζήτησης αιχμής, βλάβης ή συντήρησης.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας